woensdag, september 06, 2006

Impressie begin clubcompetitie SC Ten Boer

In mijn bijdrage van zondag 3 september beloofde ik op passende wijze verslag te doen van de komende competities (in- en extern) van onze club.

Gisteravond begon de onderlinge strijd, die ons weer een clubkampioen moet opleveren. Ik kan er vrij kort over zijn (maar goed dat ik uitging van het geven van impressies en dat de volledige uitslagen op de website van SC Ten Boer te zien zullen zijn: zie hiervoor bij de links).

Wat de eerste drie van vorig seizoen betreft: clubkampioen Kroon was afwezig, net als twee andere clubleden (maar zij zullen volgende week ongetwijfeld van de partij zijn), Klaas Dijkhuizen speelde remise en uw Blogger (Albert) moest meteen in het prille seizoen een niet direct ingecalculeerde nederlaag incasseren.

Kent men het verschijnsel dat je een heel goede zet ziet, dan aan het peinzen slaat, de voorgenomen zet uit het zicht verliest (Out of sight, out of mind, zong Shocking Blue al) en dan opeens, uit het niets, een zet doet die nergens op slaat? Mijn partij in een notendop. Voor Erik natuurlijk een uitstekend begin! Twee partijen werden verder nog remise en Fré Blok smaakte op deze eerste avond het zoet der overwinning.

Wat mezelf betreft, ik kan even niets anders bedenken dan: het seizoen duurt nog lang en wat verstandiger omgaan met de mogelijkheden! Maar wat is wijsheid?

Symbool van wijsheid. Ransuil (Asio otus) in de
achtertuin; foto genomen op 5 mei 2006, om 19.18

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer spijtig van je valse competitiestart. Ik ben benieuwd waar je ontspporde en wat je beter had kunnen doen. Maar, zoals je sportief al opmerkt, wel een heel leuk resultaat voor Erik.

Wat waren de overige resultaten? De site van Ten Boer is nog niet bijgewerkt. Ik ben wel benieuwd wie Klaas op remise kon houden.

Roelof

Anoniem zei

Tja Albert, het spijt me maar ik geniet nog wel even lekker na. Vooral de wijze waarop het paardoffer uitpakte was wel heel mooi!
Maar aan het het einde van het seizoen staan we allemaal weer op de plek waar we horen te staan.
(= cruijfiaans...)