maandag, november 06, 2006

De lotgevallen van het 'boegbeeld' van Alberts SchaakBlog


De CHESS op 22/09/2002 bij Stavanger
(foto: Terje Moen; bron: termaloma.com)

In juni 2005 maakte ik aan de Aalborgfjord in Denemarken foto's van een schip met een opmerkelijke naam. Ik vond dat zo'n treffer, dat ik toen ik een jaar later (juni 2006) met mijn schaakweblog begon, het schip tot 'boegbeeld' maakte. Vandaag ontdekte een ijverig surfend familielid nog een andere foto van de schaakboot (zie boven) en weer even later nog een foto, met bovendien een kleine geschiedenis van de boot.
Tien jaar heeft hij rondgevaren als CHESS, maar sinds dit jaar doorklieft hij de zeeën, onder Liberiaanse vlag, als AEGEAN XI. Ik vond de vorige naam aanzienlijk mooier!
Enfin, zie hieronder voor de rest van de gegevens! Ik vond het een te aardig 'tussendoortje' om niet even mee te nemen!

De voormalige CHESS, nu AEGEAN XI, op 11/08/06 (fotograaf: Emilio Mesa) in Ceuta (een Spaanse exclave in Noord-Marokko, of, als u wilt, Noord-Afrika)

AEGEAN XI, IMO: 8411255, Call Sign: A8JF7, Port of Registry: Monrovia, Flag: Liberia, Type:Chemical / Oil Products Tanker, Gross Tonnage: 7093, Owner: Mare Vision S.A., Date of build:1984, Shipbuilder: Paul Lindenau GmbH & Co. KG Schiffswerft und Maschinenfabrik, City: Kiel, Country: Germany, Yard Number: 216, Length: 134,85 mts, Breadth: 19,60 mts, Depth:10,65 mts, Draught: 8,45 mts, Speed: 14 kn. (bron: navegando.info)

Ex Name: ROCHE (-1985), ROCHEN I (-1995), CHESS (1995-2006), AEGEAN XI (2006-).

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind de combinatie van Chess op de boeg en TBS op de schoorsteen van het schip toch enigszins verontrustend. Zeker als ik onderstaande foto's bekijk.

Roelof