maandag, januari 08, 2007

Samenvatting deel V van 'Schaakpartijen van H. Bunt' afgerond

Zoals de regelmatige bezoeker van Alberts SchaakBlog niet zal zijn ontgaan, ben ik bezig een uniek document betreffende de Groninger schaakgeschiedenis in diverse bijdragen op mijn weblog samen te vatten.
Het gaat hierbij om Schaakpartijen van H. Bunt; zeven schriften, waarin Henk Bunt, een van de sterkste schakers in het NOSBO-gebied in de desbetreffende periode (de schriften behandelen de tijd van 1938-1952) zijn partijen heeft opgetekend. Behalve veel aardig partijmateriaal, bevatten de schriften ook interessante commentaren en bijzonderheden aangaande, in het bijzonder, het Groninger schaakleven.

Mijn vijf eerdere bijdragen over Bunt zijn terug te vinden in posts van respectievelijk 7, 10, 11, 18 en 28 december 2006.

Nu is bijdrage 6 af, waarmee ik een niet al te beknopte indruk van deel V hoop te hebben gegeven. Samenvattingen van de delen VI en VII verwacht ik in de loop van de volgende weken te kunnen laten verschijnen.

Geen opmerkingen: