vrijdag, maart 02, 2007

Gevraagd: Informatie over Henk Bunt!!


Deel 1 van de Schaakpartijen van H. Bunt en de samensteller zelf (de foto rechts is afkomstig uit: Staunton 1871-1996)



Zoals de bezoekers van Alberts SchaakBlog niet zal zijn ontgaan, heb ik vanaf begin december 2006, tot eind februari van dit jaar, een uitgebreide selectie uit de schriften van Henk Bunt (in het verleden menigmaal kampioen van Staunton en/of van de NOSBO) op mijn weblog gezet. Voor de achtergronden van een en ander (Hoe het allemaal zo gekomen is...), verwijs ik graag naar de eerste post die ik aan Bunt wijdde, nl. die van 7 december 2006.

Sindsdien heb ik een stroom aan partijen, commentaren van Bunt zelf en wat dies meer zij, op het weblog geplaatst, maar er ontbreekt nog iets: informatie over Bunt zelf, de mens achter de schaker, om het zo maar eens te zeggen. Zo weet ik bijvoorbeeld niet eens wanneer hij precies overleden is.
Ik weet natuurlijk dat het ca. een halve eeuw(!) geleden is dat hij een van de sterkste schakers in Noord-Nederland was, maar dat neemt niet weg dat er nu toch mensen moeten zijn die wat over hem zouden kunnen vertellen.

Ik zou daarom iedereen die iets over hem weet willen vragen dat aan mij mee te delen. Ik bedoel dan dus niet alleen belangrijke data uit zijn leven (die natuurlijk ook), maar eveneens (zo mogelijk) een antwoord op de vraag, wat voor iemand hij eigenlijk was. Dit alles ter completering van het 'schaakportret' dat nu door middel van zijn partijen op mijn weblog wordt gegeven.

Iedereen dus, schaker of niet, nodig ik van harte uit, datgene wat hij/zij weet via de 'comments'-mogelijkheid bij deze post aan mij toe te sturen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank! Ik zal de ontvangen informatie graag verwerken in mijn bijdragen over Bunt.

Het via comments opsturen gaat als volgt:

1) klikken op 'comments', de tekst intikken bij 'leave your commment' met vermelding van eigen naam (gewoon onder de ingetikte tekst)
2) woordverificatie (gegeven woord overnemen in kadertje)
3) aanklikken 'anonymous'
4) klikken op 'publish your comment'.

Albert Prins.

Geen opmerkingen: