dinsdag, juni 19, 2007

1 jaar Alberts SchaakBlog


Bijna ongemerkt (ik moet ook aan alles denken) is Alberts SchaakBlog één jaar oud geworden.

Op 16 juni 2006 plaatste ik als kleine introductie een foto van mijzelf uit 1961 op het weblog, waar ik in Coevorden, 4e klas gymnasium, in typische schaakhouding in de bank zit.


Op 17 juni gaf ik de eindstand van de toen net afgelopen clubcompetitie 2005-2006. Ik werd toen 3e met 442 punten, terwijl Jan Pilon (366 p) en Piet Beetsma (311,5) ruim tot zeer ruim achter mij eindigden. Nu (2006-2007) moet ik beide geharde strijders boven mij dulden.... Het zijn zware tijden tegeswoordigs.... Maar niet getreurd, de herkansingen komen eraan!

Op 18 juni 2006 zette ik de eerste opgave op mijn weblog. Enkele dagen geleden plaatste ik nummer 120!

Op 19 juni, nu exact een jaar geleden, vermeldde ik enkele aardige historische feiten betreffende onze schaakclub SC Ten Boer, naar aanleiding van berichten in het medio 80er jaren verschenen tijdschrift Schaaknieuws en in de aloude Schaakkalender van het Provinciaal Groninger Schaakbond uit de 19e eeuw.

En zo kan ik natuurlijk nog heel lang doorgaan, maar dat doe ik niet. Ik zou tegen diegenen die deze regels lezen willen zeggen: Blader zelf eens door de archieven en je neemt altijd iets mee uit de 365 posts (hé, ook toevallig) die momenteel het weblog vullen!

Ik zal proberen in de komende tijd op ongeveer dezelfde manier als tot nu toe Alberts SchaakBlog te blijven voorzien van, in mijn ogen, aardige (en als het even kan 'clubbetrokken') bijdragen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd Albert!!!

Ga zo door.

Anne-Marie en Manoj.