maandag, april 21, 2008

Nogmaals de dreigende degradatie...

De reacties op opgave 154, die over de opgave gaan maar ook de moeilijke toestand van de SC Ten Boer betreffen, stromen nog steeds binnen!
Roelof vraagt zich af of met opgeheven hoofd in de 1e klasse spelen volgend jaar wel mogelijk is, als je via de achterdeur weer binnen bent gekomen. Deze mening was namelijk door Jan gegeven.
Ik zou niet weten waarom niet. De achterdeur is ook een deur, zal ik maar zeggen: geen huis kan zonder. Hoe die degradatie tot stand is gekomen, daar valt trouwens nog wel iets over op te merken. Ik zal dat niet doen om het fijn te houden. Ook vind ik mijn eigen idee van een beslissingswedstrijd nog niet zo gek: dat heeft nog iets met 'schaaksterkte' te maken en het tombola-aspect raakt daarbij wat op de achtergrond. Inderdaad, wij zijn eigenlijk gedegradeerd, maar Eelde-Paterswolde is net zo goed eigenlijk niet gepromoveerd. Wat is het verschil? Waarom is het opeens gewoon, dat zij kunnen kiezen voor promotie? Ik vind het een heel rare zaak. Een kleine na-competitie, net als bij het voetballen (helemaal niet gek dus), zou een sportieve(!) oplossing kunnen bieden.
Ik denk dat men bij het voetbal vreemd zou staan te kijken als de nummer drie van de eerste divisie zou kunnen promoveren als die daar zin in had en dat dan een van de clubs onderaan in de eredivisie zou moeten degraderen. Ik vermoed dat degene die met dat idee zou komen voor geestelijk wat in de war zou worden uitgemaakt.

P.S. Uit nog een nagekomen mailtje begrijp ik dat je verschillende soorten achterdeuren hebt: soms is die wat kleiner dan de voordeur en valt het niet mee daar dan met opgeheven hoofd door te lopen.Iedereen kan zich geruststellen: bij ons is de achterdeur zo groot dat de hele club met het hoofd in de nek kan passeren!

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Albert Prins,

Eelde/Paterswwolde heeft zeker zin om te promoveren, maar omdat we van zestallen naar achttallen gaan als we promoveren moeten we er minstens 2 leden bij. We hebben nu 8 leden waarvan er 1 alleen thuis wil spelen. Om nog wat reserve te hebben moeten we er dus nog 2 leden bij zien te krijgen. Dat proberen we deze week. Als dat niet lukt moeten we helaas afzien van promotie en in de tweede klasse blijven. Binnenkort is het dus duidelijk of het lukt.

Leon Steijvers