zondag, juni 15, 2008

Eindspelstudie 30

Wit speelt en wint!

Een niet zo makkelijke, maar wel weer mooie eindspelstudie, met een paar onverwachte en tegelijk ijzersterke zetten! Kortom: het vertrouwde beeld van een geslaagde schaakcompositie!

Antwoorden zijn uiteraard welkom op Alberts SchaakBlog.

Het inzenden van een oplossing kan als volgt gebeuren:

1) Klik op 'comments' (rechts onder deze post); dan de oplossing intikken bij 'laat een reactie achter' met vermelding van je eigen naam (gewoon meteen onder de tekst). Naam vermelden hoeft niet per se, maar is wel sympathiek!

2) Woordverificatie (gegeven woord overnemen in kadertje)

3) Kies een identiteit: hoeft niet, kan worden overgeslagen

4) Klik onderaan op 'anoniem' en je antwoord is 'in principe' geplaatst.

Je reactie zal pas op een later tijdstip (na goedkeuring) in beeld verschijnen: het voor de tweede keer invoeren van een antwoord (omdat je denkt dat het versturen niet gelukt is) is dus onnodig.

In de loop van deze week verschijnen de details betreffende deze studie, de oplossing en de binnengekomen reacties op mijn weblog!

1 opmerking:

Albert Prins zei

Van Roelof Kroon kreeg ik via gewone e-mail een oplossing, die ik hierbij zelf even plaats:

Voor de huidige eindspelstudie denk ik aan 1. b7 Ta7 2. Te1+ Kd8 (anders b8D) 3. Te7. Als de koning de toren pakt komt 4. b8D, maar ook bij andere zetten volgt promotie. Kom ik in de buurt met mijn oplossing?
Roelof