dinsdag, juli 01, 2008

Als je denkt dat je alles hebt gehad: SC Ten Boer speelt volgend seizoen 'GEWOON' 1e klasse!

Als je nergens meer op rekent, gebeurt het alsnog: de degradatie van Schaakclub Ten Boer naar de 2e klasse van de NOSBO is ongedaan gemaakt en de club speelt in het seizoen 2008-2009, gewoon alsof er niets is gebeurd, in de 1e klasse.

Lichtelijk ben ik tekeer gegaan op mijn weblog, eerst omdat Middelstum op die beslissende gezamenlijke speelavond in Ten Boer op het nippertje gewonnen had, mede omdat DAC met drie invallers was komen opdagen. Dat bezegelde namelijk ons lot. Daarna kregen we het geval Eelde-Paterswolde, de club die als beste nummer 3 uit de tweede klasse kon promoveren, maar niet genoeg leden had. Eelde ging naarstig leden werven en schijnt daar, als de berichten juist zijn geweest, in te zijn geslaagd. Weg een eventuele reddingsmogelijkheid nummer twee voor Ten Boer.

Net toen we nu begonnen te wennen aan een jaartje prijsschieten in de tweede klasse (ik had me daar veel van voorgesteld) en we bovendien een mooie gelegenheid zagen opdoemen om een tweede team in het leven te roepen dat in de 3e klas zou kunnen gaan opereren, duikt weer een ontsnappingsmogelijkheid op, dit keer van het meer krachtiger type: schaakclub Z heeft besloten zich op te heffen!!

Inderdaad als een bom is het bericht in Ten Boer en verre omgeving ingeslagen. NOSBO-competitieleider Romijn, kennelijk een man om meteen de koe bij de horens te vatten, belde vandaag nog met wedstrijdleider Dijkhuizen (extern) van Ten Boer, om dit droevige en tegelijkertijd prettige bericht over te brengen. Nu is Klaas Dijkhuizen niet iemand die je zoiets twee maal hoeft te vragen (namelijk of we deze vrijkomende plek wilden opvullen) en zo kan het gebeuren dat na alle trammelant er weinig veranderd is: alleen Z bestaat niet meer, wat voor die club natuurlijk triest is.

Voor een tweede team ziet Klaas nog voldoende ruimte. Ik hoop dat hij gelijk heeft en verder zullen de punten volgend seizoen vermoedelijk met wat meer bloed , zweet en tranen op de tegenstanders veroverd moeten worden, dan het er even naar uitzag!

Terzijde:

Ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik (gisteren liet ik al een foto van onze vakantiewoning in Touraine zien: volkomen privé, tot op kilometers afstand niemand in de buurt, kom daar momenteel eens om) om het uitzicht de andere kant op te laten zien, vanaf hetzelfde grasveld voor het huis:

Over privacy gesproken....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Albert,

Bij mij heerst toch wel een wat bedrukte stemming, omdat Z! ophoudt te bestaan. Een club met een rijke 28-jarige historie. En waar ik menig dramatische teamwedstrijd tegen heb gespeeld. Zo kan ik me herinneren dat ik met Groningen 4 of 5 geen kampioen werd door een onnodige 4,5-3,5 verlies tegen Ypey Expert (zoals ze toen heetten). En ook dit seizoen zorgden ze hoogst persoonlijk voor onze degradatie door ons met 4,5-3,5 te verslaan.

Kortom erg jammer dat zo'n schaakclub verdwijnt.

Groet,

Roelof

JW Tamminga zei

Gefeliciteerd met jullie wonderbaarlijke ontsnapping. Ik had me overigens al verheugd op ons treffen, volgens de conceptindeling zouden wel elkaar dit jaar tegenkomen.
Veel succes en wees zuinig op je punten.

Jan-Willem