vrijdag, augustus 01, 2008

NOSBO-beker (seisoen 1987-1988)

Ik weet niet wanneer precies de eerste competitie om de NOSBO-beker gehouden werd, maar in mijn eigen partijen gaat één en ander niet verder terug dan 1987. Ik mag aannemen dat de bekerwedstrijden toen allang bestonden, maar dat SC Ten Boer pas in genoemd jaar voor het eerst is gaan meedoen.
Hoe het ook zij, op 10 november 1987 trad Ten Boer aan in Uithuizen tegen (het toenmalige) Tal. Ik zat aan het 3e bord en speelde remise tegen A. Riepma. Ik won weliswaar de witte dame (van 21. ... Txg2+ zal mijn tegenstander wel even zijn geschrokken), maar moest daar wel beide torens voor geven en daarna was er jammer genoeg geen flitsende voortzetting aanwezig, zodat de partij toch nog in evenwicht bleef. De totale uitslag heb ik destijds helaas niet vermeld: een euvel dat daarna, heb ik gemerkt, wel vaker is voorgekomen. Jammer, maar ik moet het ermee doen. In ieder geval ging Ten Boer door, aangezien onze eerstvolgende bekerronde op 12 januari 1988 plaatsvond. De tegenstander was Lewenborg. Daarover een volgend keer!


Geen opmerkingen: