dinsdag, september 09, 2008

Reactie op mijn posts over Henk Bunt

Alberts SchaakBlog kreeg een aardige reactie op de posts die indertijd zijn gepubliceerd over de Groninger schaker Henk Bunt (1920-2001):

Beste Albert Prins,

Henk Bunt heb ik in de jaren 70 goed gekend. We werkten allebei bij de Universitaire Boekhandel Nederland in Groningen; hij was er hoofd boekhouding. We raakten bevriend en praatten veel, over schaken, muziek en Duitsland, waar hij in de oorlog tewerkgesteld was. Vlak na de oorlog noemde Euwe hem: 'een van onze veelbelovende jonge schakers', maar hij kreeg zelden of nooit vrij van zijn werk om aan toernooien deel te nemen. Zelf had hij volgens mij o.a. contact met de Duitser Baldur Hönlinger, met wie hij in een toernooi speelde.Ik ben er trots op dat ik in een simultaanseance eens remise tegen hem heb gemaakt en bezit nog altijd zijn exemplaar van Groningen 1946, waaraan hij in de meestergroep nog zelf heeft deelgenomen.

Met vriendelijke groet,
Sem van Gelder.

N.B.
Ik dank de heer Van Gelder hartelijk voor zijn e-mail en deel de bezoekers van mijn weblog mee dat de post waar hij op reageerde: Henk Bunt (1920-2001): prominent schaker in Noord-Nederland (8) op 12 januari 2007 op Alberts SchaakBlog is gezet. Eerdere bijdragen over Bunt zijn te vinden bij de data: 7, 10, 11, 18 en 28 december 2006 en 3, 8, 12, 22 en 30 januari 2007.

Geen opmerkingen: