maandag, september 22, 2008

Start klasse 1A in NOSBO-competitie

Voor Schaakclub Ten Boer is het morgenavond weer raak: de start in de NOSBO-competitie.

Na een wonderbaarlijke ontsnapping aan degradatie aan het einde van het afgelopen seizoen (lees hierover meer bij de maanden mei en juni op Alberts SchaakBlog!) wordt er dus, alsof er niets gebeurd is, door onze club gespeeld in klasse 1.

De samenstelling van 1A ziet er dit seizoen uit als volgt:

Klasse 1A

1. Veendam
2. HSP
3. Haren 4
4. SISSA 3
5. Bedum
6. Lewenborg
7. Ten Boer
8. Middelstum
9. DAC
10. Eelde/Paterswolde

Het belooft een pittig seizoen te worden en waarschijnlijk niet alleen voor Ten Boer! Het begint meteen al morgenavond: de derby Ten Boer-Bedum. Dat belooft weer spanning en sensatie in het Buurhoes aan de Gaykingastraat. We gaan ervoor!

Alberts SchaakBlog zal in de komende maanden de verrichtingen van de mannen uit Ten Boer nauwgezet volgen en zal daarvan op de bekende boeiende wijze verslag uitbrengen.

Ook dit seizoen alle hens aan dek op de Ten Boerster Schaakboot!

Wedstrijdleider Romijn van de NOSBO deelt als reactie op deze post het volgende mee:

Er zijn al twee wedstrijden gespeeld:

Eelde/Paterswolde - Lewenborg: 1-7
DAC - Haren 4: 5½-2½

Groet, Bart Romijn, NOSBO-competitieleider

Opmerking Albert: ik wist wel dat er al een paar partijen waren gespeeld (nu zijn dus ook de eerste wedstrijdresultaten binnen) maar het ging me eigenlijk vooral om de start van SC Ten Boer! Egocentrisch, ik weet het, niets menselijks is mij vreemd!

Een moeilijke start voor Eelde-Paterswolde trouwens, maar ik denk dat Lewenborg dit seizoen wel eens één van de favorieten voor de titel zou kunnen zijn. Verder een mooie overwinning van de havenkanters, zoals, als ik me niet vergis, de inwoners van Delfzijl wel worden genoemd.

Geen opmerkingen: