donderdag, maart 12, 2009

DAC 3 - Ten Boer 2: impressie van Harm Buter (Ten Boer)


Zoals al min of meer in het vooruizicht gesteld, is hier een verslagje van deze NOSBO-wedstrijd in de 3e klasse, van de hand van Ten Boer-lid Harm Buter:

Ten Boer 2 heeft de uitwedstrijd tegen DAC 3 in Delfzijl verloren met 1/2 tegen 3 1/2.
Het halve puntje werd in de wacht gesleept door onze voorzitter, die aan het vierde bord met zwart tegen Noordhuis speelde. Laatstgenoemde ging niet in op Wim's uitnodiging tot een Siciliaanse opening, waardoor Wim aanvankelijk nogal benauwd kwam te staan. Maar in het middenspel wist de witspeler niet hoe het verder moest, en besloot daarom in te gaan op een remisevoorstel.
Aan het derde bord speelde Ad Mertens met wit tegen de teamleider D. Folkeringa en kwam door openingsproblemen twee pionnen achter te staan. Hij wist er een terug te winnen, maar de andere kostte hem de partij.
Wopko Dijkema verloor aan het tweede bord met zwart zijn partij tegen L. Maas, de penningmeester van de Nosbo. Ik heb niet meegekregen hoe die partij verliep. (De avond daarna won Dijkema subliem van Martin Berends, dus aan zijn vorm zal het niet hebben gelegen).
Mijn partij met wit tegen Bert van Dijken begon heel goed met een door van Dijken verkeerd behandelde Trompovski-variant. (Vroege penning van Pf6 met Lg5).Van Dijken raakte hierdoor van zijn stuk, liep weg, en liet mij een kwartier alleen achter het bord zitten. Toen hij terugkwam liet ik toe dat hij lang rokeerde, waarna ik de vergissing beging kort te rokeren. Hierdoor kreeg ik te maken met een zware batterij gericht op mijn koningsvleugel, die me uiteindelijk fataal werd.

***************

Tot zover het verslagje van Harm. Ik voeg daar zelf nog even de stand in de 3e klasse B aan toe, zoals die is geworden na deze (5e) ronde:

Klasse 3 B

1. Middelstum 2 8
2. DAC 2 8
3. DAC 3 7
4. Veendam 3 6
5. Grijpskerk 2 5
6. Roden 3 2
7. Bedum 2 2
8. Ten Boer 2 2

Zich zorgen maken over degradatie hoeft Ten Boer gelukkig niet (ik weet het: een flauw grapje).

Geen opmerkingen: