zaterdag, juni 06, 2009

Weekje Denemarken (7)


Vrijdag 8 mei 2009

Daar is ie dan: de inpakdag. Maar zo heel veel kun je nu ook weer niet doen -badkamer, afstoffen, stofzuigen. Het regent, soms zacht, soms hard, met ook onweer. Albert zaagt maar weer wat takken aan stukken en ik probeer een aronskelk uit te graven.

Dan knapt het weer op en we besluiten alsnog het opgaande trekkerspoor hier vlakbij te gaan verkennen. Albert heeft z'n schoenen al aan. Bij mij zit de rechter niet lekker, net als gisteren. Nogal ruim. Heeft hij wel twee eigen schoenen aan? Nou ja, lopen maar. Heel leuk, omhoog door een bos. Prachtige zadelzwammen, heel veel wijngaardslakken en een mooie blauwe kever.

...zadelzwammen...

...een mooie blauwe kever...

We hoopten bij de zandafgraving uit te komen, maar het pad eindigt natuurlijk bij een weiland. Geen koeien deze keer. Wel een stroomstootje toen ik even het draad aanraakte met mijn been.

Terug nemen we een nog minder bereden trekker'pad' met weer andere bezienswaardigheden. Een roestige aanhanger, of wat is het precies, met takken (waarschijnlijk 10 jaar geleden achtergelaten door iemand die het opeens niet meer zag zitten)

... roestige aanhanger met takken...

en een wit emaillen emmertje ("dat ga je niet meenemen, hoor!"), nog wat zadelzwammen en natuurlijk de achterkant van de zadelzwammenver-zameling van de heenweg. Terug op het pad linksaf: ik wil een mooie steen voor Robbert (hij heeft de groeve al gezien op Google maps) en één voor de tuin van Anne-Marie (ze loopt vandaag de makelaarsloop in Amsterdam en ik hoor dat het daar droog is) en één voor mijn eigen tuintje: zouden de alliums trouwens al bloeien?

Albert sputtert tegen bij elke steen, maar draagt ze toch naar huis. Ik neem nog een kleine mee met mooie streepjes. Die houd ik dan zelf wel vast onderweg, als het allemaal te zwaar is voor de auto. En die schoenen klopten dus ook niet! Op weg naar ons huis passeren we weer de viersprong met de geheimzinnige caravan... Ja, de plaatselijke VVV heeft zich niet onbetuigd gelaten!

..."Hallo, is daar iemand?"...

Toch nog best aardig weer. Thuis maken we eerst de havrefras op met yoghurt en melk. Daarna schoonmaken en stofzuigen en dan borrel en chips. Straks pølsebroodjes, net als vanmiddag en alle broodjes smeren voor onderweg dan hoeft dat morgenochtend niet meer.

Geen opmerkingen: