zaterdag, januari 01, 2011

Nr. 1 in het nieuwe jaar

Het nieuwe jaar is daar. We zijn twee doden, vele gewonden, een belast milieu, veel schade aan gemeenschappelijke en particuliere eigendommen, talloze in paniek geraakte (huis)dieren, honderden arrestaties en een enorme troep op straat (die de veroorzakers uiteraard gewoon laten liggen) verder, om nog maar niet te spreken van de aan de betreffende klappertjes uitgegeven 65 miljoen euro. Hoor ik daar wat gemompel en gemor op de achtergrond? Ik herinner mij een actie van tienduizenden Nederlanders om het afsteken van vuurwerk in het vervolg alleen nog te laten doen door bepaalde instanties (bijvoorbeeld de gemeenten), zodat veel van de bovengenoemde ellende achterwege zou blijven. Maar nee, dat zou een te voor hand liggende maatregel betekenen. We gaan ieder jaar rustig door of er niets aan de hand is. De overheid wil zijn belastingcentjes binnen blijven slepen, koste wat het kost en dat mag kennelijk bijzonder veel zijn.....

In de eerste bijdrage van 2011 (nou vooruit, iedereen nog één keer het beste gewenst), moet ik om te beginnen iets rechtzetten. Ik schijn nota bene Frederieke Klopstra ervan verdacht te hebben niet op de hoogte te zijn van fundamentele schaakregels. Nu ken ik haar niet, maar ik neem onmiddellijk aan dat ze goed kan schaken, dus hierbij mijn welgemeende excuses aan haar adres, zodat ik niet met een bezwaard gemoed aan het nieuwe jaar hoef te beginnen....

Alberts SchaakBlog kreeg twee mailtjes van een anonieme insider:

Albert, die tweede foto is gespiegeld!! Geef de fotograaf de schuld, niet de schakers! 31 december 2010 15:44

Ter aanvulling Frederieke Klopstra geen katje om zonder handschoenen aan te pakken om bij de eerdere foto aan te sluiten, 1 januari 2011 12:51.

Met deze twee mededelingen is veel opgelost!

Geen opmerkingen: