woensdag, januari 25, 2012

In Memoriam

Derk Schuttel, voormalig lid van SC Ten Boer, liet mij weten dat op 18 januari jl. zijn vader, C. Schuttel, op de leeftijd van 83 jaar plotseling is overleden. Schuttel sr. was al lid van onze schaakclub toen ik zelf in het seizoen 1976-77 toetrad en waarschijnlijk heeft hij (voor zover ik kan nagaan) in het seizoen 1995-96 onze vereniging in verband met een verhuizing verlaten.
De club benoemde hem destijds tot erelid vanwege de gedurende zovele jaren getoonde inzet en zijn trouwe opkomst voor de interne en externe competities.
Behalve Schuttel sr. maakte ook Derks broer Wim jarenlang deel uit van onze club.

Namens de leden van SC Ten Boer wil ik graag de familie Schuttel condoleren met dit grote verlies en hen sterkte toewensen voor de komende tijd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Albert,

Attent om dit te vermelden op jouw weblog.
De einddatum weet ik niet meer, wel dat hij voor mij lid werd. Dat moet in seizoen 70/71 zijn geweest.
Een tijd waarin de club zoveel leden had dat er in 2 groepen werd gespeeld. Nieuwkomers in de laagste groep. Per seizoen kon er 1 promoveren. Dat jaar kwam ook Snip op de club. Een speler die ook clubkampioen kon worden. Ik weet niet zeker of ze dat jaar de regels hebben aangepast maar mijn vader vond het zeker niet leuk om 2 jaar in de 2e groep te spelen.
In archief club vast nog wel iets van te vinden.
Derk