woensdag, april 17, 2013

Ronde 28 clubcompetitie Ten Boer


Gisteravond werden 4 partijen gespeeld in het kader van de onderlinge competitie. Dit waren de uitslagen:

Klaas Dijkhuizen (w) - Albert Prins: 1 - 0
Jan Pilon (w) - Piet Beetsma: ½ - ½
Gerard Zijlema (w) - Harm Buter: 0 - 1
Marten Berends (w) - Ad Mertens: 1 - 0

AMK: Erwin Kok, Erick Erdtsieck, Alfred Rodenboog, Bas Klomberg en Wopko Dijkema.


Ik heb van de partijen te weinig gezien om er iets over te kunnen zeggen. Simple comme bonjour zou de Fransman opmerken. Alleen bij Gerard-Harm heb ik op een gegeven moment gezien dat Harm een stuk voorstond, wat tenslotte tot zijn overwinning leidde.

Van mijn eigen partij kan ik aantekenen dat het aanvankelijk redelijk gelijk opging in opening en middenspel, maar dat ik in de fase dat het eindspel zich aandiende in moeilijkheden kwam. De rokade had ik uitgesteld omdat ik steeds dacht dat er eerst een andere belangrijke zet moest worden gedaan. Een bekend verschijnsel: dat denk je dan net zo lang tot er geen tijd meer voor is. Op zeker moment had ik alsnog kunnen rokeren omdat ik in het geval wit mijn onbeschermde h-pion zou nemen met zijn dame, ik nog een 'ressource' zou hebben die hem een stuk zou kosten. Deze mogelijkheid zag ik helaas over het hoofd en even later was het tijd om op te geven. Met grote zelfbeheersing wenste ik mijn tegenstander geluk met zijn overwinning, waarna hij me als pleister op de wonde een koele drank aanbood. Dat dan weer wel! Volgende week onze laatste wedstrijd van het NOSBO- seizoen: uit tegen Veendam 2, daarna op 30 april geen schaken (Return of the King) en dan de laatste 3 ronden in de clubcompetitie, waarmee de laatste onzekerheden omtrent de definitieve rangschikking zullen verdwijnen.


TERZIJDE:



Geen opmerkingen: