zondag, december 15, 2013

Stand bij SC Ten Boer na 12 ronden


Na de 12e ronde, waarin iedere speler een AMK kreeg toebedeeld, hetzij wegens NOSBO-activiteiten, hetzij wegens ziekte of anderszins, behalve Erick die geen tegenstander had en daarom een SN ontving, is de actuele stand in de onderlinge competitie:

1. Klaas Dijkhuizen 215 p. (2SN1; 4-3
2. Jan Pilon 172½ (SN1; 4-3)
3. Albert Prins 168½ (1SN1; 4-4)
4. Piet Beetsma 155½ (1SN1; 4-4)
5. Gerard Zijlema 141 (4-5)
6. Erick Erdtsieck 112½ (2-2)
7. Marten Berends 98½ (4-3)
8. Erwin Kok 96 (2-1)
9. Harm Buter 87 (1SN; 3-5)
10. Ad Mertens 81 (5-5)
11. Wopko Dijkema 80½ (5-5)
12. Alfred Rodenboog 54 (1-1)

Terzijde:

Bij de bezoekers aan mijn weblog zag ik een website staan die ik nog niet kende: De Schaakreporter.
Een leuke site met kennelijk verslagen van meerdere personen over allerlei schaakzaken, o.a. het wedervaren van de clubs in de NOSBO-competitie.

Bij een verslagje van de 1e klasse B werd ik aangenaam getroffen door de volgende zin:

De laatste wedstrijd was die tussen Ten Boer en Staunton 4. Staunton 4 trok aan het langste eind met 5,5-2,5. Ten Boer komt nu in de onderste regionen terecht en dat terwijl ze altijd bovenin meededen. Het verlies leidde niet tot een kort verslag op de site van Ten Boer. Integendeel Albert heeft er weer een mooi verslag van gemaakt.


Zowel het in vorige jaren bovenin meedoen als het compliment voor het verslag raakte een gevoelige snaar. Wat het eerste betreft: ja, het is niet anders! Niet alles zit mee (in meerdere opzichten) de laatste tijd voor onze club, zullen we maar zeggen! En dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Geen opmerkingen: