woensdag, september 02, 2015

Kennismaken in Lewenborg

Gisteravond, 1 september, was het zover. De eerste schaakavond bij mijn (wellicht) nieuwe club: SC Lewenborg. 

Ruim op tijd arriveerden Klaas en ik bij Het Dok. In de benedenzaal, waar, zoals werd meegedeeld, de wat minder serieuze evenementen worden georganiseerd, zoals snel- en rapidschaak (beide varianten kunnen trouwens heel serieus zijn), waren al aardig wat liefhebbers aanwezig, met wie het goed kennismaken en praten was. Ik telde in de gauwigheid 19 (!) aanwezigen, waaronder Piet en Harm die, net als Klaas en ik, het schaakleven nog wat wensen voort te zetten. Verder nog enkele andere nieuwelingen, of ook van een andere club gekomen, of (als ik het goed begrepen heb) na min of meer lange onderbreking weer beginnend met ons koninklijke, maar ook nogal verslavende spel.









Even later nam secretaris Jan Schut het woord. Hij heette iedereen van harte welkom en was blij met de grote belangstelling, al vond hij het jammer dat de één van de achterliggende oorzaken het verdwijnen van SC Ten Boer was geweest. Dat kon ik helemaal met hem meevoelen....


Jan maakt de indeling

Verder kondigde hij drie ronden rapidschaak aan om er weer even in te komen. Zo gezegd, zo gedaan.  De bekendmaking van de einduitslag heb ik gemist, maar in ieder geval eindigden Ramon (Middeljans) en Jan Wiebe (van Veen) op 3 punten en verzamelde Hiddo (Zuiderweg) 2½ punt, evenals Rudy (Frieswijk). De volledige tabel staat op de website van Lewenborg. Uit de drie ronden behaalden Piet, Klaas en ik 2 punten. Harm moest het met een punt minder stellen.

Na afloop nóg een potje tussen Klaas en clubkampioen Middeljans

Al met al vond ik het een aardige eerste kennismaking met de club. Om ongeveer 23.15 uur gingen Klaas en ik weer huiswaarts. Volgende week de 1e ronde in de clubcompetitie!

Geen opmerkingen: