donderdag, december 22, 2016

In Memoriam Henk van Hof

Afgelopen dinsdag ben ik zelf niet op de clubavond van Lewenborg geweest, waar op die avond gespeeld zou worden om het interne kampioenschap snelschaken.

Ik weet dus ook niet of  men  toen al wist van het overlijden van mede-Lewenborger Henk van Hof. In ieder geval stuurde secretaris en wedstrijdleider Jan Schut de volgende dag iedereen een mailtje waarin hij het overlijden van Henk meldde.

Zolang zie ik de schakers van Lewenborg nog niet, maar toch heb ik hem wel enigszins leren kennen en enkele keren tegen hem gespeeld.

Wat me bij hem opviel was zijn vriendelijke en gelijkmatige karakter. Hij vertelde dat hij ongeneeslijk ziek was, maar toch was hij vrijwel iedere dinsdag aanwezig: een klein wonder. Hij wilde tot het allerlaatst doorgaan en dat heeft hij zeker gedaan, tot enkele weken geleden, toen het kennelijk niet meer ging.

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruikmaken om zijn familie met zijn heengaan te condoleren. Ook schaakclub Lewenborg zal goede herinneringen aan hem bewaren!

Henk (links) op de clubavond van 15 september 2015

Geen opmerkingen: